perjantai 10. syyskuuta 2010

Perjantain piristeeksi



Minä en paljon mainonnasta välitä, ja enpä niitä paljon ole nähnytkään sen jälkeen kun luovuimme TV-lähetyksistä digiajan alettua.

Jos vielä jotenkin voisin ohittaa katumainonnan laput silmillä, niin olisin tyytyväinen. Viime keväänä laskin 5 minuutin kävelymatkalla 52 keikistävää puolialastonta naista. (Samalla matkalla oli kaksi mainosta joissa kohteena mies. Täysissä pukeissa tottakai.) H&M ja muutama muu ketju markkinoi tuolloin niin näkyvästi alusvaatteita/uimapukuja, että tuli mieleen, että laskempas. Jotenkin se tuli niin silmille ja meni niin överiksi, että päätin, etten tarvitse uusia bikineitä tänä vuonna. Vähän mielikuvitusta mainosalalle, kiitos!

Vaikka tähän tapaan:
Tämä mainos riemastutti!

4 kommenttia:

  1. Hillitön tämä mainos. Kyllä joskus tehdään laatuakin!

    Katumainonta voi olla ärsyttävää, mutta kyllä radiomainokset synnyttävät eniten myötähäpeää.

    VastaaPoista
  2. :) Aika hyvä!
    Meillä oli telkkari pois noin 5 vuotta silloin kun isommat lapset olivat pieniä, tykkäsin kovin. Ollaan jo miehen kanssa sovittu, että kun nykyinen telkkari hajoaa, niin uutta ei hankita...

    VastaaPoista
  3. Viime kesän hellelukemat huomioon ottaen melko hyvin osunut mainoskampanaja.
    Mitenkäs muuten bikineitä markkinoidaan kun puolialastomana?
    52-2 suhde kertoo mielestäni hieman myös vaatteiden tarjonnan suhteesta sekä kysynnästä ja tarjonnasta kun mistään muusta.

    Niin ja kun kun mies pukeutuu yleisen mittapuun mukaan asianmukaisesti se yleensäottaen joutuu vetään vaatetta toisensa päälle keskimäärin enemmän riippumatta siitä onko kesä ja 30astetta lämmintä. Samat normit tuntuvat pätevän silti myös talvella jolloin naiset värjöttelevät vaatteissaan. Nerokasta!

    Selittääkö se mainosten vaatetusta? en tiedä. Ehkä syyt löytyvät silti itsetunto asioista jossa uudet alusvaatteet ja bikinit tms. luovat itsevarmuutta esiintyessä vähemmissä vaatteissa. Mainosalaa ei varsinkaan voi syyttää mielikuvituksettomuudesta. Joka ainoa keino käytetään jotta ihmiset saadaan ostamaan. Aiheutti se sitten ihmisissä alitajuista vääristynyttä maailmankuvaa tai mielipahaa.

    VastaaPoista
  4. Kerttu: Kaipaan Ruotsalaista mainontaa. Aikanaan Ruotsissa paljon visiteerasin, ja siellä saivat mainokset usein nauramaan.

    Minkähän maalaiset tämän olivat tehneet?


    Eve: On varmaan paljon helpompi suojella lapsia maailman hulluuksiltakin ilman telkkaria!

    Silti tänä aamuna kaipasin yhtäkkiä Idolsia ja muita aivojen lepuutus homppäsarjoja!

    Janne: no siihen sitä luovuutta juuri tarvittaisiin! Keksin itse heti monta tapaa. Ainakin sen voisi tehd jotenkin hauskasti. Ihmiset on aika kyllästyneitä katsomaan malleja joilla on yksi ainoa ilme. Huvittavaahan se on.

    Tuo mainitsemasi sosiaalisten paineiden aiheuttama miesten hikoileminen ja naisten paleleminen on sekin aika huvittavaa!

    Luulisi, että yhteiskunta pikkuhiljaa alkaisi muuttua niin, että naisen itsetunnon ei tarvitsisi olla /oletettaisi olevan alusvaatteista kiinni ja toisaalta, että mieskin voisi vaihtelevasti pukea päälle jotain silmää viehättävää ja kukin ottaa tilanteen mukaan haluamansa roolin.

    VastaaPoista

Jos sinulla ei ole tiliä voit jättää terveiset myös valitsemalla "Nimi/url osoite" kenttään voit kirjoittaa nimimerkkisi.