Näytetään tekstit, joissa on tunniste WC. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste WC. Näytä kaikki tekstit

tiistai 26. huhtikuuta 2011

Pölyä ja pääsiäistä












Tottahan raput oli kauniimmat ennen näitä liukuestetarroja...jotka vähän ehkä korostuvatkin kuvissa.

Vilkkuvat pyjamahousuni. Niistä kun puolilta päiviltä luovuin niin sitten menikin melkein koko loppupäivä ja pääsiäinen Mama-mallisissa plyyshihousuissa. Sisällä ja ulkona. On muuten huonot remonttiapumieshousut. Kun mies pyysi pitämään lautaa paikallaan pölytti sirkkeli ne aina putuisiksi ja tuli ropistusreissu. Koko yläkerta on utuisen pölyn peitteessä.





Muutakin onneksi ehdittiin kun remppaa. Illallinen ystävien kanssa lasiterassilla auringon kuumottaessa. Kaivoin lumenalta paljastuneet maa-artisokat ja tein alkukeiton seuraksi uunissa lihajuurespadan. (Kävin välillä pitämässä sitä lautaa ja pyyhkimässä roiskunutta laastia.)

lauantai 23. huhtikuuta 2011

Monen työvaiheen jälkeen


Sirkkeli seisoo nyt tulevan vessantason
päällä vanhoilla ompelukonejaloilla.



Seuraavaksi laitetaan pienet valkeat laatat valkoisella saumauslaastilla.


Mallinnuksessa näytti jo tältä. Nyt lattia on taas irti.



Talven mittaan on hakattu vanhat kaakelit pois. Päällystetty seinät uudelleen kipsilevyin, sitten istuttu virekkäin vessanlattialla (sepä vasta romanttista!)miettimässä miten kaapit saa kiinni hauraisiin kipsilevyihin. Entä miten ratkaista lattiaongelma ja päästä eroon muovimatosta säilyttäen vesieriste. On maalattu katto ja seinät. Seisty rautakaupassa, valittu allasta, valittu hanaa. (Tarpeeksi korkeaa ei ole löytynyt vieläkään!)

Pari päivää lomaa ja vessa on ottanut jättiharppauksen. (Tai siis pääasiassa mies on ottanut tuhat askelta.) Olen niin tyytyväinen. Tähän asti oli menty pelkin mielikuvin. Vasta eilen pääsimme koittamaan lattian päälle vanhaa ompelukoneen jalkaa ja sen päälle tulevaa levyä lavuaarikulhoineen. Hämmästyttävää kyllä, näyttää juuri siltä kuin mielikuvissani.

Illalla Mies naputteli lattian vielä irti. Pitää vähän viilailla ja odotella sen kanssa, että löydämme mm. lattiaviemärille ritilän ennenkuin sen uskaltaa viimeistellä ja kiinnittää. Kaakeloinnin jälkeen maalataan lattia yhtenäisen valkoiseksi yläaulan kanssa. Rautakaupassa on mennyt koko aamupäivä.

Minä olen kunnostautunut työkalujen ojentelun, mittailun ja ajattelutyön ohella kukkien mullanvaihdossa, ruuan laittossa ja loput jarruteipitkin sain rappusiin. Pää on muutenkin innovaatiota täynnä. Makuuhuoneen naulakkopulmaankin löytyi ratkaisu ihan itsestään. Se vaan putkahti päähän, kun nautiskelin täälä!