
Tänään olisi ollut päivätorkku paikallaan.
Vissiin kovasta touhuamisesta vähän askel painaa,
Sillä VIIKONLOPPUNA...
...TEHTIIN KASVIMAA
-suunniteltiin
-käännettiin
-perattiin
-kaivettiin juurakoita
-haettiin siemenpottuja torilta
Peikonpähkinä...ISTUTETTIIN
-omenapuunalku
(appi oli
vartatuttanut oman hyvän kanelinsa)-ja artisokat
-punainen peikonpähkinä puu
(tälläistä olen aina halunnut)-kaksimetrinen tuija
-perunaa
(ekaa kertaa)...SIIRRETTIIN
-kaksi ruusupuskaa
-kaksi risuttunutta hymalaköynnöstä
(kaariportin molemmin puolin)-keramiikka työt kesäksi puutarhaan

...JA
-ajettiin ruoho
-kasteltiin taimia ja kylvettyä nurtsia
-siirrettiin tomaatin taimet suurempiin ruukkuihin
-ihasteltiin maalattua terassia, aikaansaannoksiamme
(ja kauhisteltiin miten ruma katto meillä on.)
-valettiin raparperilaattoja betonista
...VIELÄPÄ EHDITTIIN
-piipahtaa kalliokukkii -tapahtumassa
-käydä uimahallissa
-Plantageniin
-hakea Ikeasta puutarhapöytä, pari
RAPARPERILAATAN OHJE
1. Kaiva raparperin kokoinen laakea
muotti maahan. Noin 3cm syvä.
2.Laita muovi alle, raparperinlehti
väliin ja taputtele hyvin sekoitettu betoni
tiiviiksi ja tasaiseksi laataksi lehden päälle.
3. Anna kuivua vuorokauden verran
rauhassa ja käännä!
4. Irroita lehti varovasti,
ettei puolikuiva betoni murru.
5. Anna kuivua lisää, että
saat lehtiruodit pois.
6. Harjaa murut pois. Tsadaa!