
sunnuntai 20. maaliskuuta 2016
perjantai 4. maaliskuuta 2016
Itsetunto kohillaan
Piirustuksia ja askarteita oli taas kertynyt pahvilaatikkollinen ja ajattelin, että pyydämpä hänet itsensä rankkaamaan työt kahteen pinoon. Tässä nyt vieressä naurua pidättelen, kun hän arvioi tuotoksiaan. "Arvokas!" hän kajauttaa lähes jokaisen kohdalla ja säilytettävien pino senkun kasvaa.
Joskus olen livauttanut piirustuksia lehtikoriin ja unohtanut peitellä ne sanomalehdillä. Tyttö on nähnyt ne siellä ja kysynyt järkytystä äänessään: "Äiti!! Miksi nää oli lehtikorissa?" Mitäs siihen muuta vastaamaan, kuin että "Ohhoh, varmaan tipahtanut...älä jätä siihen eteiseen lojumaan! " No totta puhuen, on tässä kyllä koitettu myös puhua siitä, että kaikkea ei voi säilyttää.
tiistai 1. maaliskuuta 2016
Kiitos Rakel
Hei äippäset, onko kotona pieniä naisenalkuja? Rakel puhuu asiaa:
http://kioski.yle.fi/rakelin-kuplassa
Vaikka mua miellyttääkin toi alkuasetelma enemmän kuin lopputulema, niin moni naisen alku, vielä lapsi, on jo omaksunut median kauneusihanteen ja vertailee kasvojaan studiomeikattuihin kasvoihin. Tässä pureskeltavaa yhdessä lapsien kanssa. Kaunista päivää kaikille, naurakaa ja siristelkää auringossa, että tulee ryppyjä, ne antaa luonnetta kasvoille!
Muutenkin, mä diggaan Rakelista. Mitä hän tekeekin, hän riisuu naamioita ja esirippuja asioiden ympäriltä. Rakel on myös sujuvasti hyppinyt roolista toiseen, minkä ei ehkä voisi kuvitella olevan ihan helppoa sen jälkeen kun niinkin havainnollisesti opastanut aikuisia Lassin kanssa. Siitä on kyllä pieni ikuisuus.
http://kioski.yle.fi/rakelin-kuplassa
Vaikka mua miellyttääkin toi alkuasetelma enemmän kuin lopputulema, niin moni naisen alku, vielä lapsi, on jo omaksunut median kauneusihanteen ja vertailee kasvojaan studiomeikattuihin kasvoihin. Tässä pureskeltavaa yhdessä lapsien kanssa. Kaunista päivää kaikille, naurakaa ja siristelkää auringossa, että tulee ryppyjä, ne antaa luonnetta kasvoille!
Muutenkin, mä diggaan Rakelista. Mitä hän tekeekin, hän riisuu naamioita ja esirippuja asioiden ympäriltä. Rakel on myös sujuvasti hyppinyt roolista toiseen, minkä ei ehkä voisi kuvitella olevan ihan helppoa sen jälkeen kun niinkin havainnollisesti opastanut aikuisia Lassin kanssa. Siitä on kyllä pieni ikuisuus.
keskiviikko 24. helmikuuta 2016
Lisää iloa ja Jujua
Aika mahtava loppukiri, ihan kohta leipätyö imaisee minut! Käykääpä tykkäämässä.
sunnuntai 21. helmikuuta 2016
Tahatonta ja tahallista
Tänään aamulla, kun valoa riitti, tehtiin aamulla hätäinen kotikuvaus Jujun juttuihin. Niitä löydät täältä.
tiistai 16. helmikuuta 2016
Flow
Kaikki soljuu yhtäkkiä ympärillläni, itsestäänselvän helppona. Kaikkeus tuntuu asettuneen oikeille radoilleen. Minulle se ei ole lainkaan itsestäänselvää. Vastapainona viimeiselle vuodelle, kahdelle, paistattelen tässä valossa ja siunaan jokaista pientä arjen asiaa, joka nyt yhtäkkiä soljuu kuin itsestään, kovan takomisen jälkeen. Keväisen kaarnalaivan tavoin puikkelehdin vielä henkeäni pidätellen kivien välissä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)













