


Kun heräsin maa oli kuurassa ja talo kylmä. Tuntui uhkarohkealta tulla peiton alta pois. Kun olen tietyllä tapaa väsynyt, näen usein unia, joissa en näe tarkasti. Viime yön unissa en oikein kuullutkaan.
Minäkö se vain hytisen vai onko talo tosiaan niin kalsa. Joka tapauksessa kääntelin lisää termostaatteja. En oikein tiedä onko siinä jokin logiikka, miten niitä säädellään kaukolämmön kanssa. Olen pitänyt vähemmällä niissä huoneissa, joissa ei juuri olla.
Porkkanainkiväärikeitossa on miehen mielestä inkivääriä "riittämiin". Minusta juuri sopivasti, kroppani tarvitsee tulta!
Olen onnellisen helpottunut varatuista lennoista ja hotelleista. Tätä lomaa on koitettu järjestää
kauan.
Iltaisin koitamme kumpainenkin yhtäaikaa nähdä mitä kannettavan ruudulla sanotaan. Keskusta vai rantahotelli -molemmat! Aluksi neljä yötä tuolla? Vai sittenkin täällä? Otetaan auto! Miten mukavaa onkaan suunnitella yhdessä. Ja kuin yhteisestä ääneenlausumattomasta päätöksestä jättää ilmaa suunnitelmiin.
Nämä linnut lentävät etelään.