torstai 28. elokuuta 2014

Ihan ku treffit


Lapsen enkkukoulu, uusi päiväkoti, järjestää grilli-iltamat, joissa on mahdollisuus tutustua koko joukkoon lapsia, ohjaajia ja muita vanhempia.

Normaalisti vetäisisin farmarit jalkaan niinkuin ja pusakan päälle ja siinä se. Nyt en kuitenkaan mahdu yksiinkään farkkuihini ja myllään vaatekaappia kuin viimeistä päivää joka kerta kun lähden puistoa pidemmälle: Koko kesän olen pakoillut trikoomekoissa sitä faktaa, että minulla syksyn tullen ole housuja joihin mahdun. Uusia en enään suostu hankkimaan, sillä näitä kiloja en rupea loppuikääni kantamaan. (Silti olen nauttinut joka iltaisen jäätelöannokseni lasten mentyä nukkumaan.)

Nyt kun tilanne on tämä, enkä ole omillani, ja huomaan, että olen kehitttänyt jopa päiväkodin Barbeque Partyyn valmistautumisesta yhtä monimutkaisen kuvion kuin olisin ensitreffeille menossa.

- Ei turhan näyttävää,
- Ei mihinkään suuntaan provosoivaa
- Ei liian mietittyä (eipä!)
- Ei liioin kotoista tai nuhjuista
- Sellaista jossa on mukava olla

Lisähaasteena on että ulkona vuoroin sataa ja paistaa vuorotellen.

Ja toisin kuin ensitreffeillä,  vaatteissa pitäis myös pystyä imettämään.

Tänään jännittää muutenkin. Onneksi lapseni ei vielä osaa hävetä minua. Kai.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos sinulla ei ole tiliä voit jättää terveiset myös valitsemalla "Nimi/url osoite" kenttään voit kirjoittaa nimimerkkisi.